Monthly Makers: Garn!

 
Dags att visa upp månadens kreation i Monthly Makers. Temat för denna gång är garn. Och en behöver ju inte bli klar som Alicia påpekade. Jag har flera projekt i garn jag ska fortsätta jobba med i vinter. Men jag ville göra någonting som blev klart. Jag bestämde mig för att göra en igloo till min kära katt Kerstin. Hittade ett t-shirtgarn och började virka. Det var superkul och gick hur snabbt som helst eftersom garnet var så tjockt. Men det negativa var att det gick åt mycket garn plus att den var väldigt tung att virka. Men men. Så här blev den:
 
monthlyoktober1
 
monthlyoktober2
  
monthlyoktober4
 
monthlyoktober6
 
Det var lite pilligt att få den att stå ordentligt. Men jag tänker att det inte spelar någon roll eftersom katterna kommer hoppa på den ändå och platta till. Den är till för att lekas med. Och sovas i. Och tror ni att Kerstin gillade den?
 
monthlyoktober7
 
Jodå, minsann. Hon kröp in och kände sig som hemma. Vilken tur. Nu längtar jag bara att få vara med Kerstin och leka med hennes nya hus. 
 
Månadens bidrag ska lämnas hos Beata. Det ska bli så kul att se vad alla hittat på! 
 
 
 
 
Och för er som inte vet vad Monthly Makers är så kommer här en recap: 
 
12 bloggare. 12 månader. 12 olika teman. Vi skapar tillsammans och utmanar er och oss själva. Det hela handlar om att skapa och vara kreativ. En kan då utgå fran till exempel ett material, så som kartong, eller en teknik, så som ett kollage. 
 
I början av varje månad presenteras en ny utmaning hos någon av oss tolv. Efter det får en den resterade delen av månaden på sig att färdigställa sin skapelse utifrån ens personliga tolkning av temat/tekniken ifråga. 
 
Den 25e varje månad kommer den som är värd för månaden att presentera sin tolkning, i det inlägget kommenterar du med en länk till din instagram (#monthlymakers) eller till din blogg där du presenterar din tolkning. Den sista varje månad sammanställs bidragen i ett inlägg hos den som är värd för månaden. 
 
Och vi som håller på med detta spektakel är: Beata, Emelie, AnnaMaria, Agnes, Mikaela, Annika, Jess, Jessica, Beatrice, Alicia, Sandra och så lilla jag!
 
 
Tjing på er!
 
 
 
Translation: This months creation in the creative project Monthly Makers.

Kommentarer
Postat av: Silje

Kerstin er så heldig! :) Syns igloen ble kjempefin og søt, og fargen er nydelig!

2015-10-28 @ 12:56:19
URL: http://siljehusmor.blogspot.no
Postat av: Vajb

Åh!!! Vilken fin! Hade jag också gillat om jag var Kerstin :)

2015-10-29 @ 01:25:14
URL: http://vajb.blogg.se
Postat av: Mikaela

Men åååh så fint, älskar de här kattigloosarna! Vad fint att Kerstin gillade den, tror inte mina två katter hemma hos mina föräldrar skulle vara särskilt roade tyvärr :P

2015-10-29 @ 19:03:06
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Lilla E

Vilken fiffig! Var hittar men beskrivning för hur man virkat den?

2015-10-29 @ 22:04:40
Postat av: Mary Sane

Så himla roligt! Är sugen på att testa detta jag med. Kul att Kerstin trivs i den! (Det är ju en sån där grej man aldrig vet innan med katter...)

2015-10-30 @ 12:11:11
URL: http://marysane.blogspot.se
Postat av: Ruth | HungryHeart.se

Så fin!! Tacka sjutton för att Kerstin blev nöjd över sitt nya boende! =)

2015-10-30 @ 16:46:09
URL: http://www.hungryheart.se
Postat av: Alicia

Så jäääädra fint och megamysigt! Orkar ej. Har velat virka en sån här sen Sofiamilk gjorde det på textiltemat. Tycker om att din blev lite vågig liksom! Fint! :)

2015-11-02 @ 21:03:24
URL: http://aliciasivert.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0