När du vaknat har vi kommit fram, fram till Köpenhamn

 
 
Den senaste helgen som var tog jag tåget ner till Oliver och Lund. Så skönt att få komma bort lite. På lördagen slog vi på stort och åkte tåget till Köpenhamn. 
 
copenhagen1
Vi blev båda lite småkära i denna underbara stad.  
 
copenhagen2
Det var soligt ute och nästan vår i luften.  
 
copenhagen3
Vi vandrade runt i kvarteren och bara tittade på byggnader och kikade lite i butiker. Oliver hade gjort en rutt som vi följde.  
 
copenhagen4
 
copenhagen5
Tänk att ha ett hus med så mycket murgröna på. Drömmen! 
 
copenhagen6
 
copenhagen7
Sen vandrade vi fram på Ströget.  
 
copenhagen8
Vi stannade och lyssnade på detta fantastiska band som spelade på gatan.  
 
copenhagen9
Sen fortsatte vi vandringen runt om i staden.  
 
copenhagen10
 
copenhagen11
Pastelliga hus och en fin person att dela dagen med. Vad mer kan en begära? Det enda som var dåligt med dagen var att det tog lång tid att hitta någonstans att äta. När vi tillslut hittade en restaurang och vi bara fick ta det för att vi var så hungriga, så var maten inte den bästa. Vad gör en då, undrar ni? Jo, för första gången i mitt liv gjorde jag en springnota. Det gjorde kvällen helt plötsligt lite mer spännande. Vi avslutade vistelsen med att gå på jazzbar. En fin helg jag kan leva på länge med en av de bästa personerna jag vet.
 
Vad hade ni för er i helgen?
 
Tjing!  
 
 
Translation: Last Saturday I went to Copenhagen with one of my favorite persons. Such a lovely day.  

Kommentarer
Postat av: Sandra

Köpenhamn är en helt underbar stad, gud så sugen jag blev att åka dit nu :) Dock inte ok med springnota tycker jag, hur spännande det än gör ens kväll.

Svar: Ja åk dit för allt i världen. Världens bästa stad!
Elsa Maria

2015-10-10 @ 20:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0