27

  
bday1
 
Vad gör du idag? Hm, nothing much. Fyller bara 27 år och sådär. Så märkligt vad fort tiden går. Och jag tror nog att idag var första gången som jag vaknade helt själv på min födelsedag. Ingen som sjöng utan fick helt enkelt köpa ett litet paket till mig själv. Tragiskt? Nej då, det är så det är att bli vuxen. För nu har jag nått gränsen. Inga mer billiga tåg (om jag inte fortsätter att vara student i en evighet). Och aldrig räknas som ungdom igen. Nu ska jag helt enkelt vara vuxen. Jobb, räkningar, hus, katt, ja ni vet, allt det där. Eller? 
 
bday2
 
Måste allt vara så bestämt? Jag må vara vuxen på riktigt nu men jag kommer alltid vara hälften barn, hälften tant i hjärtat. Jag vill vara lite galen, leka, hitta på tokigheter och äventyr. Varför måste en följa alla andra? Jag lever ju livet så vad väntar jag på? Nu är den bästa tiden. 27 känns som en bra ålder. Jag var aldrig riktigt 26. Men 27, det kommer bli ett bra år. Jag har vänner omkring mig, en finfin pojke i mitt liv och min familj. Vad mer kan jag begära? Snart är jag färdigutbildad och redo att testa på det riktiga livet. Läskigt? Ja. Men så himla spännande. Nu kör vi! 
 
Tjing!
 
 
 
Translation: It's my birthday today. Now I'm supposed to be a grown up. But who wants that?

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Grattis här med! Hoppas du har en toppendag! Jag känner mig inte heller vuxen på riktigt, även om man liksom är det nu egentligen. Men jag tycker hälften barn hälften tant låter som en fantastisk kombination!

Svar: Tack snälla såhär i efterhand! <3
Elsa Maria

2015-09-17 @ 18:40:42
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Amanda Jonsson

Åh grattis fina du!! Hälften barn hälften tant <3

Och grattis till att du snart är färdigutbildad också. Wow! Kramar

Svar: Tack tack! Och tack! Kram!
Elsa Maria

2015-09-17 @ 18:56:57
URL: http://ajonssons.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, glömde skriva på facebook så jag skriver här istället: Stort grattis på födesledagen, fina du! Hoppas att du har haft en riktig toppendag!

Svar: Tack kära du! <3
Elsa Maria

2015-09-17 @ 21:17:26
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: Silje

Gratulerer så mye med dagen, Elsa! :D Kjenner meg så igjen med tanke på det å være voksen, eller rettere sagt ikke voksen ;) Liker å kunne synge på barnesanger, dykke ned i ei bok som jeg husker fra min barndom, og rett og slett være litt barnslig innimellom. Håper du har hatt en kanonbra dag! :)

Svar: Tack så mycket! Håller helt med dig! Skönt att vi är flera som känner så :)
Elsa Maria

2015-09-17 @ 21:47:06
URL: http://siljehusmor.blogspot.no
Postat av: hmle. None

Åh vad ditt hår är magiskt!
En rosa pärla!

Svar: Men åh! Tack snälla. Vad fint av dig att säga det! <3
Elsa Maria

2015-09-17 @ 22:13:42
URL: http://respirato.blogg.se/
Postat av: Bella

Grattis i efterskott ♥

Svar: Tack tack!
Elsa Maria

2015-09-20 @ 00:40:42
URL: http://tantbella.se
Postat av: Anna J

Grattis i efterskott! Jag är 16 år äldre och jag är som du, hälften ungdom hälften tant i hjärtat. Varje dag finns nåt att glädjas över: som en promenad i en hösthärlig park med pauser för att plocka kastanjer, baka kladdkaka direkt efter jobbet för att man är sötsugen, nya tv-serier, goda vänner, en långweekend i London med mera. Och du känns som en som tar tillvara på livet varje dag. Grattis igen!

Svar: Tack snälla i efterskott! Så himla bra grejer att tänka på. Varför inte liksom? Hälften tant hälften barn!
Elsa Maria

2015-09-23 @ 14:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0