15 gånger tre saker

 

Här kommer en lista som jag lånat från Agnes. Lite saker om mig helt enkelt. 

 

montmartre14

 

 

3 saker jag ser fram emot
✎ våren och allt vad det innebär
✎ att flytta
✎ allt jobb på Elle Decoration

 

3 saker jag fasar för
✎ att leta ny lägenhet
✎ att inte veta vad jag ska göra efter praktiken
✎ att inte kunna slappna av här och nu

 

3 saker jag gillar
✎ mina katter
✎ sommaren
✎ att få vara kreativ

 

3 saker jag inte gillar
✎ att diska och städa men framförallt diska
✎ människor som säger en sak men gör något annat
✎ att det ska vara så himla svårt att hitta lägenheter

 

3 saker jag vill
✎ lära mig spela fiol eller cello
✎ gå kurs i silversmide
✎ flytta

 

3 saker jag borde
✎ diska
✎ sälja alla kläder jag rensat ut på loppis
✎ rensa ännu mer

 

sippa5

 

  

3 saker jag kan
✎ sjunga Lilla snigel med stängd mun
✎ göra två saker samtidigt/ha många bollar i luften
✎ skriva musik

 

3 saker jag inte kan
✎ sjunga falskt
✎ härma dialekter på beställning förutom östgötska och skånska
✎ hantera stress

 

3 saker jag har på hjärnan
✎ det jag ska göra just nu
✎ diverse låtar, varje dag en eller flera nya
✎ drömmar från den senaste natten

 

3 saker jag pratar om ofta
✎ katter, då speciellt min katt Kerstin
✎ mina kusinbarn Ingrid och Selma
✎ disfunktionalitet, både min egen och andras

 

3 saker jag önskar mig
✎ en ny lägenhet
✎ fina saker som jag såg på Formex
✎ ett jobb efter sommaren

 

 

ensemmeldag3

 

 

3 saker jag blir lugn av
✎ prata med min bestie Anna
✎ vara på landet
✎ att pilla med saker, allt från Rubiks kub till nagelband

 

3 saker jag blir stressad av
✎ att nästan missa ett tåg
✎ när folk säger att jag måste skynda mig
✎ sista timmen innan en deadline och jag har massor kvar att göra

 

3 saker jag ska göra i helgen
✎ ha en fest för att jag fyllt 10 000 dagar och tagit examen
✎ umgås med Oliver
✎ gå på Liljevalchs vårutställning samt på bio

 

3 saker jag gjort det senaste
✎ varit på ELLE Decoration Swedish Design Awards
✎ ätit mängder med godis 
✎ kollat på Downton Abbey (igen)

 

▲▲▲

 

Translation: A list of three times fifteen. 


Kommentarer
Postat av: Wilda

haha, vad underbart att kunna sjunga Lilla Snigel med stängd mun! och så olika saker kan vara. jag älskar att diska och städa. framför allt diska. haha.

Svar: Eller hur? Jag kan visa när vi ses. Det är mitt partytrick! Åh, vill du diska hos mig? ;)
Elsa Maria

2016-02-12 @ 19:28:14
URL: http://reaktionista.wordpress.com
Postat av: Wilda

Hm, så knepigt. Verkar som att dina svar inte publiceras så jag kan inte läsa dem...

Svar: Vad konstigt. Kommer det inte som ett mejl?
Elsa Maria

2016-02-19 @ 10:18:57
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0