Formexfavoriter

 
Förra veckan kilade jag iväg en sväng till Formexmässan. Det var första gången jag var där och det var en fin dag. Fick gå genom mitt nya jobb på Elle Decoration och har här samlat några av mina favoriter från mässan. Det blev en hel del. 
 
formex30
 
Möttes av härliga prylar i mässans blandade hörn med grejer från olika designers och märken.
 
formex31
 
formex32
 
Mycket prints och mycket färgen blå kändes att mässan präglades av. 
 
formex33
 
Taggad och suddig tjej, pepp på Formex. 
 
formex1
 
Min första favorit var denna matta från Svanefors som jag bara älskar. Måste. Ha. 
 
formex2
 
Svanefors fortsatte att inspirera mig med exakt mina färger och former. 
 
formex3
 
formex4
 
Är helt förälskad i dessa boxar och papper från Bungalow. Vill ha exakt allt och dekorera mitt skrivbord med. 
 
formex5
 
Mitt sällskap för dagen var min kära vän Johanna (som gjort min finfina header).
 
formex7
 
Mycket på mässan hade former av ananas. Så fint!
 
formex8
 
En ville pilla på allt. 
 
formex9
 
Dessa kartor skulle jag inte säga nej till i mitt vardagsrum. 
 
formex10
 
House Doctor är en annan storfavorit hos mig där jag skulle vilja ha typ allt. Förvaringen i metall skulle passa perfekt i vardagsrummet. 
 
formex12
 
 
formex13
 
formex14
 
formex15
 
Jag är ju en sucker för pasteller och danska Bovictus har krukor, vaser och allat annat i mint och rosa. Stor favorit.
 
formex16
 
Varför inte fylla väggarna med dessa hyllor från Bloomingville.  
 
formex17
 
formex18
 
Hittade ännu mer av mina färger hos Bloomingville. Kände mig så inspirerad att göra om hemma. 
 
formex19
 
Lindform AB hade små små vaser och ljusbärare som var helt magiska. 
 
formex20
 
Började skratta lite när jag såg denna nalle fårn Bukowski då den var så himla avslappnad och cute. Lite så jag känner mig när jag kommer hem om dagarna.  
 
formex21
 
formex22
 
Hittade även mycket fint hos Hübsch A/S. 
 
formex23
 
Ljuvliga kattposters och annat fint från Frank&Poppy.
 
formex24
 
När vi väl kom till B-sektionen var vi helt slut. Men vi hittade Anna Grundbergs illustrationer som en gärna vill fylla sina väggar med. 
 
formex25
 
Finfina skolplancher med blommor och fjärilar. 
 
formex26
 
Papp Limited hade superfina lådor, pärmar och anteckningsböcker klädda med tyg. Bland annat en serie som Emma von Brömssen designat. 
 
formex27
 
Vackra nyanser och möbler hos Form Living.  
 
formex28
 
Minns inte alls var jag hittade denna katt-tavla men jag blev helt såld. Klart en katt har hår. Get over it.
 
formex29
 
Avslutade mässan med att kika på allt från Rifle Paper. Vid det laget var vi helt slut både Johanna och jag och vi gick en sista runda för att smaka på olika chokladsorter och knäckebröd i sektion C. 
 
Det blev en väldigt lyckad dag och jag är fylld av inspiration för framtida hem.
 
Tjing!
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men ååååh så mycket fint! Är minst en grej jag skulle vilja ha på varje bild ju!? Inte bra för min plånbok haha.

Svar: Nej, det är verkligen inte bra för plånboken att gå runt där. Men massor inspiration får en!
Elsa Maria

2016-01-27 @ 17:33:25
URL: http://bympv.blogg.se/
Postat av: Daniella 🌙

vilken dröm att få gå runt där, vill ha typ allt på nästan alla bilder...

Svar: Visst vill en ha allt! Helt makalöst vackert!
Elsa Maria

2016-01-27 @ 19:07:01
URL: http://vapenbroder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0