Tapetdrömmar

 
Jag är såååå sugen på att flytta just nu. Och helst till en lägenhet där jag kan få tapetsera hur jag vill. Det vore nåt det. Har i alla fall samlat några av mina tapetfavoriter just nu som jag vill visa er. De kommer från Sandberg Wallpaper och William Morris. Dags att drömma om tapeter!
 
 
 
Först ut är denna magiska tapet från Sandberg som heter Rosenholm i deras serie Tradition. De har alltså börjat reproducera gamla mönster från 1800-talet och framåt. 
 
 
 
Rosenholm finns även i dessa kulörer. Och för er som också älskar mönstret finns det gnuggistatueringar att köpa på deras hemsida. 
 
 
Även detta mönster är en del av kollektionen Tradition och den heter Solbacken. Fantiserar om en matsal med denna på väggarna. 
 
 
 
Katarina är en till tapet från Sandberg i samma kollektion som föregående. Denna har jag faktiskt i gästrummet hos mina föräldrar. Älskar att sova där och bara kika på mönstret. 
 
 
 
Denna underbara tapet är från William Morris och heter Leicester. William Morris levde på 1800-talet och skapade många olika tapetmönster som kanske inte blev så stora just då men företaget har tagit upp hans gamla designer och skapat nya tapeter. Den undre bilden är på mina kusinbarn Selma och Ingrid som nyss fått tapeten uppsatt hemma. Bilden är tagen av Luke Smith
 
 
Sist ut är denna drömmiga tapet, även den från William Morris, som heter Arbutus. Fint med matchande kuddar. Skulle passa perfekt i ett kök tycker jag. 
 
(Bilderna från Sandberg är tagna härifrån och de från William Morris hittade jag här.)
 
Det jobbiga kommer bli att välja ut vilken av dessa vackra jag vill ha när jag sedan flyttar. Men det blir ett senare problem. En får väl alltid drömma?
 
Tjing!
 
 
Translation: My new wallpaper favorites from Sandberg Wallpaper and William Morris

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0