Söndagsmys och mobil-DIY

 
Jag befinner mig just nu i Göteborg. Tyvärr inte för att gå på Håkan. Utan är här för andra anledningar. Återkommer om det en annan gång. Jag söndagsmyser idag och har det så himla trevligt. Igår var jag ute på öarna utanför Göteborg och bara hängde i solen. Vi kan säga att jag har det ganska bra. Jag tänkte i alla fall ge er lite DIY-tips som ni kan göra såhär en härlig solig söndag. Nämligen två grejer för att pimpa mobilen lite. Vi kikar!
 
 
mobildiy_1
 
Jag har både gjort ett eget mobilskal och en sladd pimpad med hama-pärlor!
 
mobildiy_3
 
Det du behöver för ett mobilskal:
✂︎ Ett genomskinligt skal (köpte mitt på Clas Ohlson)
✂︎ Papper med fint mönster
✂︎ En brytkniv och något att skära på
 
Jag freestylade ganska mycket och skar ut pappret efter storleken på skalet. Jämnade till lite och skar ut ett hål för kameran på mobilen. Sen är det bara att sätta på skalet! Hur fiffigt och enkelt som helst! Sen är det bara att byta papper när en tröttnar!
 
mobildiy_5
 
Det du behöver för att pimpa sladden:
✂︎ En sladd
✂︎ Hama-pärlor i olika färger
✂︎ En brytkniv och något att skära på
✂︎ En tång som är rund
 
När folk ser min sladd undrar de alltid hur jag gör. Men det är egentligen inte så svårt. Välj ut pärlor och skär igen pärlan på en sida. Gör det med så många pärlor du tror att du behöver. Sen använder en tången för att sära på pärlan så att skåran i den blir synlig för att sedan fästa den på sladden. Gör ett valfritt mönster av pärlor eller om du vill ha samma färg överallt. Går på några minuter när du väl sätter igång. Sen har du en pimpad sladd!
 
mobildiy_4
 
Så enkla medel för att göra mobilen lite mer rolig och personlig. Hoppas ni gillar det!
 
Nu ska jag ut i solen och bara vara. Gosa med katten Cocos och njuta av sommaren. Vad har ni för er denna söndag?
 
❀❀❀
 
 
 
Translation: Some DIY to pimp yout phone to make it more personal.

Kommentarer
Postat av: Annie - lättlagat vegokäk

Åh vad fint! Det känns på en lagom svårighetsnivå för mig :)

Idag ligger jag i sängen och tycker synd om mig själv för att jag tog två öl för mycket på min kollegas 40-årsfest. Väldigt självförvållat....

Hoppas att du har det fint nere i götet!

2016-06-05 @ 13:54:00
URL: http://vegokak.se/
Postat av: Wilda

Vilket pyssligt Elsa-påhitt! Blir helt glad i magen!

2016-06-12 @ 17:01:44
URL: http://reaktionista.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0