Bara några dagar i New York.

Lite bilder. Äntligen. Kanske vill ni inte alls se dem men jag visar i alla fall. Har äntligen fått tillbaka mitt minneskort som satt fast i kameran som gick sönder. Kameran är helt kaputt så nu har jag min mammas. Har dock inte hunnit kolla igenom de ordentligt så här kommer lite från mobilen de första dagarna i New York:



Jag och Emelie gick på Museum of Modern Art. Monet och Picasso leverade.


Flickorna från Avignon som var min favorit när jag var yngre. Och så lite arkitektur på miljöavdelningen.


Jag njuter lite av solen i Central Park.


Folk strosade förbi och sen gick vi ner till Washington Square Park där den där bågen finns.


Jag, Emelie och Samuel satte oss på ett ställe och åt cupcakes.


Stället vi var på.


Sen gick vi till en 20-tals bar där de serverade drinkar i kaffekoppar. Så mysigt.


Lower Manhattan och Brooklynbron och sen en bild från Coney Island. Ja, jag badade i Atlanten.


En suddig bild men den enda från Brooklyn Botanic Garden.


Times Square där jag mötte upp Jakob. Sen gick vi på bio och såg på Moonrise Kingdom. Om man känner min pappa kan man notera att mannen i röd rock är ganska lik honom eller tvärtom.. 


Ny dag (söndag) och redo för att se Harlem.


Harlem as it should be och man ser ända över till New Jersey.

På söndagkvällen mötte jag upp ett litet Stockholmsgäng och vi gick till Café Habana.


De har världens godaste majs och Elin och Jakob njuter av den goda maten.


Gatukonst finns det gott om i New York.


Efter en liten tripp till ett dansställe, där alla för övrigt var stört bra så gick vi hemåt i natten.


Mer bilder kommer senare på de resterande dagarna.
Kram hej.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0