Bara några dagar i New York. två.

Lite mer instagr.am-bilder från resan. Måndag och tisdag.



Jag och Emelie satsade på heldag i Central Park. Vi hittade ett bra band och en tomat som såg ut som Barbapappa.


Vi åt jordgubbar med honungsyoghurt. Nam.


Jag var mycket nöjd över dagen.



Såg några såna där billiga affärer.


På kvällen gick vi tillbaka till Central Park och spelade Bonanza med Hanna, Elin och Samuel.


Tisdag och dags att bestiga Rockerfeller Center. Jag är glad och nöjd.


Det är ganska högt.


Idag var det jag och Wille som hängde.



Brandmännen var på plats så jag hade nåt att titta på ;)


och utsikten var ganska skaplig.

It looks so small..


Sen gick vi till West 4th Street 6th Avenue som jag hört en sång om och sen gick vi till ett café jag blivit tipsad om.


Caféet hette The Grey Dog.


Fjällräven-butiken hyllade Sverige med kånken-väskor.


Hittade en fågel.


Gick sedan över Brooklyn Bridge där en spansktalande dam hjälpa till att ta kort på mig och hamnade i Dumbo där jag köpte cookies på ett ställe jag blivit tipsad om.


Såg ovädret svepa in över Manhattan och hittade sen lite gatukonst på vägen hem.


Avslutade kvällen med cookies och boken jag köpt tidigare på dagen.


Så, nu ska jag sova och imorgon jobbar jag min tolfte dag i rad. Sen är jag ledig en dag. Yay!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0