Gotland del tre.

Okej. Tredje dagen på Gotland så var vi bara inne i Visby förutom en liten sväng på kvällen då pappa tog med oss till en klippavsats elller snarare ett naturreservat som kallades Högklint. 
 
Jag och mamma hittade ett till crêperi för att göra det till tradition. 
 
Det lilla stället kallade Strykjärnet och hade utsikt över vattnet.
 
Till maten beställde vi in lemonad. Flaskan fick jag även ta med hem sen. Så fint!
 
Sen spatserade vi gatorna runt.
 
Vi cyklade också. Genom valven.
 
Och förbi en del fina hus. Men mamma cyklade så fort så jag hann inte ta några bilder knappt ;)
 
Sen cyklade jag förbi finbilen och avr tvungen att stanna och ta en bild. Det fanns hur många gamla bilar som helst på Gotland. Jag vill nästan flytta hit och bo i en liten stuga och ha en fin gammal bil och... man blir visst lite tagen av hela miljön på den där lilla ön. Fantastiskt!
 
På kvällen åkte vi till Högklint och då såg det ut såhär. Mamma och Pappa kollar mot Visby.
 
En raukavsats och vattnet.
 
Mamma och pappa står i en liten grotta "en trappa ner". När jag var på Gotland senast (vilket var ca 12 år sen) så har jag en bild från denna plats när vi är ett gäng tjejer som tar en gruppbild precis bakom. Det väckte ganska många minnen. Som att jag hade en lila batik-t-shirt på mig, träningsoverall och en fiskarhatt med Nalle Puh på. Det var tider det!
 
Pappa berättade också att ett av barnen i en av de andra familjerna vi reste med när jag var där sist hade ställt sig ute på en klippavsats och hans mamma hade tydligen blivit helt till sig av oro och alla hade skrikit att han skulle gå därifrån. En liten anekdot sådär.
 
Pappa är helt bestämd på den saken. Och detta får väl avluta detta lilla bildspel.
 
 
Eller?
 
 
 
Denna lilla godbit hittade jag i gömmorna. Där har vi den där stackars fiskarhatten. Och så jag och min bästis Emelie såklart! Lite tråkigt att det var halva mitt liv sen jag var här sist. Får se till att det inte tar så lång tid tills nästa gång. 
 
Den sista dagen tog jag inga bilder så detta var allt från Gotland. Adjö.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0