Paris, c'est tout. Första dagen.

Jag har ju varit i Paris. Det måste visas bilder på. Jag och mamma fick ett infall och beställde resan för att göra något mysigt tillsammans. Det var faktiskt första gången jag var i Paris men jag älskar det! Vill så gärna flytta dit någon gång i livet. Här kommer i alla fall dag ett. Vi kikar: 
 
Vi började dagen med crêpes såklart. 
 
Vi tog en långpromenad till Eiffeltornet. 
 
Mamma fina. 
 
Och så jag. 
 
En karusell vid Seine. 
 
 
 
En dagens outfit i Paris. Klänning från Old Touch, kofta från H&M för evigheter sen, strumpbyxor från Asos och ett bälte från mammas garderob. 
 
 
Man måste ju ha klassiska hoppbilder såklart. 
 
Och en sista bild på tornet. 
 
Sen vandrade vi längs med Seine. 
 
Mys med mamma i Paris alltså. 
 
Vi kom sen till Jardin des Tuileries för att sätta oss ner litegrann och bara titta på folk och kanske ta en och annan bild på dem som jag gör här. 
 
Det känns ganska typiskt Paris med alla dessa lyktstolpar. Och oftast sitter det en fågel på toppen. 
 
Vi skulle gå till Louvren men det var stängt denna dag och det kanske var lika bra det för jag har hört att det inte är så värt att gå dit. Ja ja, jag har ju varit utanför i alla fall. 
 
Sen vandrade vi vidare. 
 
Ett måste i Paris när man går längs med Seine är ju att kika in boklådorna. Fantastiskt mycket fina tidningar och böcker, plancher och vykort. 
 
Hann bara ta två bilder innan försäljaren vid just detta stånd blev sur på mig och sa att det här var ett ställe man handlade på, inte tog kort på. Oops. 
 
Vi gick vidare ut med Seine och kom till bron som är full av kärlek, Pont des Arts. Där har par satt dit hänglås med sina namn på. 
 
Hela bron var full på båda sidor. Så mycket kärlek. 
 
Och vissa lås var tillochmed hjärtformade. 
 
Sen fortsatte turen genom stan. En rolig skylt på vägen. 
 
Genom smala gator. 
 
Tills vi kom till... Ja, vadå?
 
Jo, till en Ladurée-butik. Helt oväntat gick vi förbi och då måste man ju stanna och kika lite. 
 
Vi gick in såklart och var tvungna att handla lite men mitt i alla beställning glömde jag att ta bilder därinne. Men det är så fint som man kan tänka sig. Och vi vandrade trötta hem till hotellet efter en lång dag. Där såg vi en film och smaskade på de inköpte macaroonsen. 
 
Tjingeloj, Paris-skoj! 
 
 
Translation: Me and my mother went to Paris a few weeks ago. I want to live there someday. This is the pictures from out first day there. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0