Jobb och kreativitet

 
Jag är trött och less på ganska mycket. Men livet är fortfarande bra. Så småningom kommer jag berätta varför jag inte orkar blogga lika mycket just nu. Det är inget farligt, jag lovar. Men jag har inte orken. Alls. Så jag jobbar. Har inte orkat vara kreativ på väldigt länge men förra veckan fick jag ett ryck och blev så inspirerad. Det blev mitt bidrag till Monthly Makers. Hoppas så att ni gillade det. 
 
Tänkte i alla fall att vi ska kika lite på vad jag gör på mitt jobb. För er som inte vet så praktiserar jag på ELLE Decoration och skriver en hel del för webben. Här kommer 8 jobb jag gjort den senaste tiden:
 

Ute eller inne, vi vill ha växter som skapar sommarstämning. Här är våra bästa tips på hur du kan dekorera dina väggar med sommar!
 
Läs mer här!
 
 
 

Snart är sommaren här. Dags att dekorera hemmet därefter. ELLE Decoration har 5 tips på hur du gör din egen blomsterkrona!
 
 
Läs mer här och inspireras av allt fint!
 

Det är vår och dags att fylla väggarna med natur. Nu lanserar Ritz Deco canvasposters med naturmotiv i vintageanda!
 
Hur fina är inte dessa? Läs hela artikeln här!
 
 
 
Bra förvaring hemma är A och O. Vi har samlat tips och idéer på hur du kan maximera förvaringen i alla rum!
 
Ett jobb jag skrev till tidningen för ett tag sen som sedan blev en artikel på nätet. Superbra tips för att optimera förvaringen! Läs hela artikeln här!
 

Nu behöver du inte längre leta efter den perfekta kartan att nåla upp dina resmål på. Erika Holm har skapat PinAround The World.
 
Så himla smart karta! Ska skriva lite mer om den snart men läs artikeln här så länge!
 

Vad är ett kalas utan kras? Härlig stämning eller rörig fest, visst vore det väl ett mirakel om det inte spilldes något alls på festen? Som tur är finns det några knep för rengöringen av de värsta fläckarna. Kolla in!
 
Läs hela texten om hur du får bort dina fläckar här!
 
 
Att hjälpa människor på flykt är något Sandra Brundell brinner för. Hon har skapat en A–Ö-poster där alla intäkter går till UNHCR – FN:s flyktingorgan. Köp den fina barnrums-postern och gör skillnad för andra!
 
Öh, ja! Läs här och köp sen!
 

Nu längtar vi efter att odla och se plantorna frodas men först behöver vi ett växthus. Och det roligaste är så klart att bygga ett eget!
 
 
Min vän Anna María har byggt sitt egna miniväxthus. Läs mer här eller gå in på hennes blogg och inspireras!
 
 
Och ja, jag älskar att få jobba med det här! Hoppas ni tycker att det är roligt att läsa om!
 
❖❖❖ 
 
 
Translation: Some of the articles I've written for ELLE Decoration. 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Det är jättekul att läsa, gillar verkligen dina artiklar! Hoppas du får tillbaka orken snart, kram <3

Svar: Vad kula tt du gillar det! Det kommer mer, jag lovar!
Elsa Maria

2016-04-26 @ 15:14:58
Postat av: Wilda

Du är så himla bra på det du gör! Stilrent och snyggt och så rätt! Hoppas du hittar lite mer energi snart. Håller en tumme. <3

Svar: Tack! Ja, snart är det sommar och då kommer energin tillbaka! <3
Elsa Maria

2016-04-28 @ 14:01:43
URL: http://reaktionista.wordpress.com
Postat av: Synne

Det er gøy å jobbe med artikler på nett - man vet aldri hva dagene vil bringe, hihi. Takk for tips og inspirasjon, jeg ønsker meg et sånt kart til å henge på veggen! Klem fra London!

Svar: Ja, det är det bästa! Kul att du gillar det! Och visst är kartan bra? Love it! Kram
Elsa Maria

2016-05-04 @ 17:11:51
URL: http://etdrysskanel.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0