Färgstarka Camilla Lundsten

 
För några veckor sen fick jag träffa Camilla Lundsten som äger företaget Littlephant. Ett företag som jag fullkomligt älskar. Det är så personligt och pastelligt och en blir glad i hjärtat av att hon tänker på att det ska vara bra material och villkor. Jag skrev en liten artikel om henne för Elle Decoration som ni kan hitta här
 
 
Camilla vill att vi alla ska bli mer färgstarka och våga testa att göra om mer hemma. Skapa med färg eller sy en kudde. Bara du känner att du trivs. För det är det viktigaste. Hon har precis släppt en bok som heter just Färgstarkt och alla bilder kommer från boken. 
 
 
Belv så inspirerad av vårt möte och vill göra om precis allt hemma hos mig. Så snart jag får en egen lägenhet så sätter jag igång. 
 
 
Fick ta del av några av Camillas bästa tips och känner att jag även vill dela dem med er. 
 

Camillas 5 göra-om-tips:

1. Möblera om hemma. Det sätter saker i nya perspektiv.

2. Rensa och ge bort saker. Gå igenom och byt saker med varandra. Uppfinn på nytt och bortse från möbelns tidigare uttryck och färg.

3. Är något krångligt? Ta hjälp.  Att anlita en möbelsnickare eller tapetserare behöver inte bli så dyrt.

4. Investera i något som är hållbart och har kvalitet. Spara hellre lite längre för att köpa något dyrare och med kvalitet än att köpa nya saker hela tiden.

5. Våga testa! Tro på dig själv och magkänslan. Det är du som ska trivas i ditt hem. 

 
 
Alla bilder är tagna av Frida Ström. Hoppas ni tycker att det är roligt när jag skriver lite om mitt jobb (som för övrigt är världens bästa). Vad har ni hittat på i veckan? 
 
❖❖❖
 
 
Translation: A job I did for Elle Decoration about Camilla Lundsten. You'll find it here.

Kommentarer
Postat av: Maren Ingeborg

Hei! Så fantastisk jobb du har, og det er så spennende når du deler fra den, fortsett med det! Jeg har ikke lagt igjen noen kommentar her tidligere, men nå var det på tide. Og siden du spurte hva dine lesere har gjort denne uken, så kan jeg fortelle at vi her i huset er helt i avslutningsfasen på å ferdigstille vår andre kortfilm i februar (dobbelt-check der altså!), og i morgen kommer jeg til å dele noen bilder på villabetula.com fra den siste. Mest fordi jeg har lovet å vise den røde kåpen min "in action" som rekvisitt (som forøvrig ble mitt påskudd for å kjøpe den lekre røde bruktkåpen). Kanskje du vil ta en titt? Og bortsett fra det så tenker jeg så det knaker på å gi badet en ny sofistikert og leken touch til minimalt med penger (les: et par tusenlapper maks). Og på kveldene så komponerer vi musikk. Og til lunsj spiller vi yatzy og drikker god kaffe. Hei og hopp, ha en god kveld!

Svar: Det ska jag absolut! Kul att du gillar det! Det låter som en härlig helg! Allt gott! :)
Elsa Maria

2016-02-25 @ 19:28:00
URL: http://villabetula.com
Postat av: Nathalie Isaksson

Så himla snyggt! Älskar "modernt" möter retro =)

Svar: Ja, det är det jag gillar bäst! :)
Elsa Maria

2016-02-25 @ 20:54:06
URL: http://nathalieisaksson89.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ja, vad kul att läsa mer om ditt jobb! Och alltså träkulehandtagen på första byrån, gud vad sugen jag blev på att DIY:a något liknande!

Svar: Kul att du tycker det! Då ska jag länka lite fler grejer framöver! Ja, men visst vill en bara göra allt som hon gör? :)
Elsa Maria

2016-02-25 @ 21:59:56
URL: http://bympv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0