En dag att minnas i älskade Paris

 
 
Har fortfarande bilder kvar att visa från 2015. Här kommer några från mitt älskade Paris. När snön ligger vit utanför tågfönstret sitter jag och längtar tillbaka till Paris och höstvärmen. I helgen har jag varit nere i Skåne för att umgås med Oliver samt gå på bröllop. Efter ett stopp någonstans i Småland är jag snart hemma i Stockholm igen.  
 
eiffel1
 
Paris i november var en dröm. 
 
eiffel2
 
Och fick dela det med en av de bästa personer jag vet.
 
eiffel3
 
Där sitter han som jag tycker så mycket om. 
 
eiffel4
 
Självklart var jag tvungen att ta en bild med vackraste Eiffeltornet. 
 
eiffel5
 
eiffel6
 
Magi att se hur högt det sträcker sig. 
 
eiffel7
 
eiffel8
 
Att en kan älska en stad så mycket och få så mycket tillbaka. It beats me. 
 
eiffel9
 
Vi åkte efter en frukost vid Eiffeltornet upp till Montmartre igen. 
 
eiffel10
 
eiffel11
 
Och strosade runt i vintagebutiker för att se om vi hittade något. Oliver fann två rockar som han köpte med hem. 
 
eiffel12
 
Själv hittade jag en klänning. Ett av favoritställena var helt klart Mamie. Lite längre ner på gatan ligger Mamie Blue. Om du är i Paris är dessa ett måste. 
 
eiffel13
 
Vi vandrade ner längs gatorna och såg solen gå ner över Notre Dame. 
 
eiffel14
 
eiffel16
 
Tänk att en stad får vara så här vacker. Nu saknar jag Paris och längtar efter sommaren. Snart. Snart kanske det blir vår. 
 
 
Tjing!
 
 
Translation: A memory from Paris last autumn. 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Får jag önska ett inlägg med dina bästa Paris-tips? :D Ska dit ett par dagar i slutet av mars :D

Svar: Absolut får du det! Så fort jag har tiden ska jag knåpa ihop ett!
Elsa Maria

2016-01-18 @ 20:33:53
URL: http://bympv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0